photo1.png
photo2.png
photo3.png

 

przedszkole czernichow jpg

 SZANOWNI RODZICE !

Podajemy nr konta na który można

dokonać przelewu bankowego

za korzystanie z usług przedszkola:

64 859100070060043004620013

 

DANE DO PRZELEWU

NA RADĘ RODZICÓW:

 Ryszka Beata

 Nr konta:

85 8591 0007 0061 0438 8675 0001

 Tytuł: Imię i nazwisko dziecka, grupa

adres e mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

INTERNETOWE PRZEDSZKOLE

MARZEC

Dzisiejszych odsłon19
Ilość wszystkich odsłon286032

Żabki - grupa 5-4 latków

Kochane Dzieci!

Witamy Was serdecznie. Minęło już trochę czasu od naszych ostatnich zabaw, spacerów i zajęć. Bardzo się za Wami stęskniłyśmy. Nie możemy teraz być w przedszkolu, bo nie chcemy tego groźnego wirusa spotkać po drodze. Jednak możemy mieć ze sobą kontakt. Poprzez Internet postaramy się przesyłać Wam jakieś ciekawe propozycje do zabawy i nauki wraz z Rodzicami. Chciałybyśmy, aby ta rozłąka upłynęła szybko i radośnie… do czasu, aż znowu się spotkamy. Mocno Was otaczamy swoim serduchem i wierzymy, że też za nami chociaż… ciut tęsknicie :-) 

Pani Asia i Pani Renia.

 

Drodzy Rodzice!

przekazujemy propozycje wspólnych zabaw w domu w okresie kwarantanny


Sprawdziłyśmy, iż wszystkie pomoce do zajęć, tj. wiersze, opowiadania, zdjęcia
lub inne proponowane materiały, można odnaleźć wpisując hasła w wyszukiwarce Google.

W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu przez e-mail utworzony na potrzeby naszej grupy:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 - PAMIĘTAJMY O ROZWIJANIU SAMODZIELNOŚCI DZIECKA -

Ćwiczymy w domu:

  • poprawne i częste mycie rąk (szczególnie w tym trudnym dla nas okresie kwarantanny); przed każdym posiłkiem, po skorzystaniu z toalety, gdy wracamy z podwórka, itp.,
  • przygotowywanie prostych posiłków z Rodzicami, samodzielne zjadanie posiłków z użyciem sztućców;
  • samodzielne korzystanie z toalety;
  • samodzielne, w tempie dziecka, bez pośpiechu rozbieranie i zakładanie ubrań, butów;
  • samodzielne sprzątanie zabawek po skończonej zabawie, utrzymywanie czystości w swoim pokoju

 

 

KWIECIEŃ

Tydzień 1

Temat kompleksowy: Wiosenne powroty.

Podstawa programowa: I, II, III, IV

Propozycje zabaw i zadań dla dzieci na tydzień: 30.03-3.04.2020r.

 

Poniedziałek - 30.03.2020r.:

 

1. Piosenka "Kle, kle boćku" - https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1idyHfHsQvAZdvzf8E9K9Q3QjiEPjOryzb37x7GP0IFSnyC4CKLcybGxc

  • Rozmowa na temat tekstu piosenki w oparciu o zdjęcie bociana (Jak wygląda i jak porusza się bocian? Czym się żywi? Gdzie można go spotkać?)
  • Zaznaczenie klaśnięciem refrenu piosenki
  • Ćwiczenia emisyjne na sylabach kle, kle
  • Utrwalanie tekstu piosenki poprzez osłuchanie

2. Zabawy ruchowe metodą W. Scherborne- rozwijanie sprawności motorycznej, koordynacji ruchowej, współpracy.
-,,Powitanie części ciała"- dziecko tańczy do piosenki o bocianie, a na klaśnięcie - z rodzeństwem lub z rodzicami wita się np. brzuszkami, pleckami, stopami itp.
-,,Przepychanka"- dziecko i rodzic siedzą tyłem do siebie, opierają się plecami o siebie. Na sygnał rodzica odpychają się nogami i próbują się przepchać.
-,,Paczka"- dziecko siedzi skulone na podłodze, rękami obejmuje kolana. Rodzic lub rodzeństwo usiłuje "rozpakować paczkę" ,"Paczką" może być rodzic. Dziecko może mieć sporo radości gdy uda musie rozpakować taki piękny prezent!

3.Prezentacja "Samica bociana znosi jajo, widoczna radość ptaków (klekotanie)" - https://www.youtube.com/watch?v=fDqu4Qi5oVo#action=share

  • oglądanie ilustracji lub zdjęć innych zwierząt wykluwających się z jaj (kura, wąż, wróbel, pingwin)

4. Samodzielne doświadczenia z jajkiem pod kontrolą rodzica.

Pomoce: Cztery jajka surowe, cztery jajka gotowane, cztery przezroczyste miski lub słoiki z szerokim otworem.

Dziecko bada zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka gotowanego – wkładają jajko do plastikowej, przezroczystej miski lub słoika z szerokim otworem

Pomoce: Cztery jajka surowe, sól, łyżki, woda, woda w dzbank

Dziecko bada zachowanie jajka surowego w wodzie po dodaniu do niej soli. (Najpierw dziecko wlewają do słoika trochę wody, wkłada jajko, potem dosypuje stopniowo około 10 łyżek soli, uzupełnia wodę, wlewając ją ostrożnie, po ściankach naczynia, i obserwuje, co się dzieje).

Pomoce: Cztery jajka gotowane, butelka coca-coli, zaparzone i wystudzone herbata i kawa, plastikowe pojemniki (do wlania do nich coca-coli, kawy, herbaty, wody i umieszczenia w nich jajek), barwniki spożywcze.

Dziecko bada, co dzieje się z ugotowanym na twardo jajkiem zanurzonym w coca-coli, herbacie, kawie, wodzie z dodanym do niej barwnikiem spożywczym (zanurza w nich jajko).

Informacja do przekazania dziecku: Skorupka jajka zbudowana jest z wapnia, podobnie jak nasze zęby. Takie same przebarwienia jak na skorupkach jajek pozostają na naszych zębach, jeśli nieodpowiednio dbamy o higienę jamy ustnej i nie myjemy zębów.

Pomoce: Cztery jajka gotowane, sekundnik, np. w telefonie.

Dziecko z rodzeństwem lub z rodzicem urządzają zawody. Dziecko kręci ugotowanym na twardo jajkiem. Rodzic mierzy czas. Po zakończeniu zawodów ogłasza zwycięzcę.

Pomoce: Cztery jajka gotowane, tacki jednorazowe, nożyki plastikowe. 

Dziecko bada właściwości jajka ugotowanego na twardo: obiera jajko, kroi je plastikowym nożykiem na pół, nazywają poszczególne części jajka (skorupka, żółtko, białko), określa wygląd, smak, zapach. Porównuje budowę jajek: surowego i gotowanego. Zastanawia się, co się zmieniło i dlaczego.

5. Ćwiczenia gimnastyczne do wykonania z rodzeństwem lub rodzicem. Pomoce: piłka.

Toczenie piłki do rodzeństwa lub rodzica.
Jedno dziecko z pary leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Partner siedzi na piętach około 2 metrów przed kolegą, przodem do niego. Pierwsze dziecko podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do kolegi.
••
Rzut piłki do partnera.
Jedno dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Partner siedzi w odległości około 2 metrów przed kolegą, przodem do niego. Dziecko trzyma piłkę, przenosi ją nad kark, unosząc łokcie nad podłogę, a następnie rzuca piłkę do partnera. Potem zamieniają się rolami.
••
Podanie piłki bokiem.
Rodzeństwo siedzi z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości około 0,5 metra. Jedno dziecko trzyma piłkę w dłoniach. W parach wykonują skręt tułowia (jedno dziecko w prawo, drugie w lewo) z przekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę, z ponownym przekazaniem piłki.
••
Rzucanie i łapanie piłki.
Dziecko chodzi po pokoju z piłką w dłoniach. Podrzuca piłkę w górę i stara się ją złapać.
••
Toczenie piłki wokół siebie.
Dziecko siedzi z wyprostowanymi i złączonymi nogami. Trzyma dłońmi piłkę leżącą na podłodze przy biodrach. Toczy piłkę po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeń piłki w jedną stronę należy wykonać następne trzy okrążenia w stronę przeciwną.
••
Utrzymywanie piłki na podudziach.
Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo podudziach kładzie piłkę. Stara się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach.
••
Podanie piłki dołem i górą.
Rodzeństwo stoi tyłem do siebie w rozkroku, w odległości około 0,5 metra. Jedno dziecko trzyma w dłoniach piłkę. Dzieci unoszą ręce w górę, przekazując piłkę do rąk partnera, a następnie wykonują skłon tułowia w przód, przekazując piłkę między nogami w ręce kolegi.
••
Żuki toczące kulki.
Dziecko chodzi na czworakach, popychając piłkę głową. Piłka powinna być popychana czołem.
••
Podskoki z piłką trzymaną między kolanami.
Dziecko stoi z piłką trzymaną między kolanami. Utrzymując piłkę między kolanami, podskokami przesuwają się po pokoju.

 6. Praca w Kartach Pracy: 41-43 (5-latki).

 

 Wtorek - 31.03.2020r.:

 

1. Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak "Ptaszek opowiada" - http://docplayer.pl/123227017-Zadania-na-kwiecien-grupa-xiii-wesole-nutki.html

Rozmowa na temat wiersza:

  • O czym ptaszek opowiadał listkom? Dlaczego ptaki do nas wracają?
  • Pokaz na mapie:Gdzie zimują ptaki? Jaką drogę pokonują podczas wiosennych podróży? (np. w Afryce - bociany; Jaskółki zimują w Afryce i w tropikalnej części Azji. Żurawie spędzają zimę w Azji, w Afryce i na Półwyspie Iberyjskim. Skowronek zimuje w basenie Morza Śródziemnego i w Europie Zachodniej. Jerzyk zaś zimą przebywa w Afryce.), Odszukanie Polski i pokazanie dziecku jaką drogę musiały pokonać ptaki, aby wrócić ponownie do naszego kraju. Mozna zaznaczyć czerwonym sznurkiem trasę przelotu ptaków.

Informacje dla dziecka i Rodzica: najwcześniej, bo czasem już w lutym, wracają do nas skowronki, żurawie, czajki i szpaki. Są one pierwszymi zwiastunami wiosny. Trochę później – w marcu – przylatują bociany i zięby. W kwietniu z radością witamy kukułkę. Najpóźniej wracają jerzyki i jaskółki – dopiero w maju.

2. Zabawa ruchowa "Przylot bocianów".

  • Dziecko tańczy do w/wpiosenki poruszając się po pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecące bociany. Na hasło rodzica "Gniazdo" – ląduje, składając skrzydła blisko ciała, i staje na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekocą z radości.

3. Słuchanie odgłosów ptaków przylatujących do Polski na wiosnę.

4. Zabawa ruchowa „Ptaszek do gniazdka” – dziecko – ptaszek porusza się między rozłożonymi na podłodze kartkami – gniazdkami. Kiedy usłyszy słowa rodzica Ptaszek do gniazdka, jak najszybciej siada w najbliższym gniazdku; hasło Ptaszek z gniazdka jest sygnałem do ponownego ruchu.

5. Praca plastyczna "Bocian" - dowolna techniką (np. origami, malowanie farbami).

6. Film "Wywiad z bocianem" - fakty i ciekawostki z życia bociana - https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

7. Utrwalanie piosenki "Kle, kle, boćku".

 

 Środa - 31.03.2020r.:

 

1. Opowiadanie „Gdzie budować gniazdo” H. Zdzitowieckiej z wyk. fotografii gniazd oraz ptaków - http://www.edukacja.edux.pl/p-23490-ptaki-dziwaki-przyblizenie-zwyczajow.php

Fotografie:

Rozmowa na temat treści:

  • Jakie ptaki opowiadały o swoich gniazdach?
  • Gdzie buduje gniazdo dzięcioł?
  • W jakich miejscach buduje gniazdo skowronek?
  • W jakich miejscach i z czego buduje gniazdo jaskółka?
  • Z czego i w jakim miejscu buduje gniazdo remiz? (zbudowane jest z puchu drzew (wierzby, topoli) i włókien roślinnych w kształcie miękkiej, workowatej torby z otworem do wlotu. Budowa trwa ok. 3 tygodnie)
  • Jaki ptak okazał się najmniej wybredny w wyborze miejsca na gniazdo?
  • Ile wróbel miał gniazd? W jakich miejscach?
  • W jakiej porze roku ptaki budują swoje gniazda i w jakim celu?

 

2. Zabawa ruchowa „Posłuszny ptaszek” (powtórzyć 3 razy)

Skacze ptaszek hop, hop, hop (3 razy do przodu)

Teraz w prawo robi krok (krok w prawo)

Teraz w lewo robi skok (skok w lewo)

Obrót dookoła i przykuca wesoło (obrót i kucnięcie)

Skrzydełkami macha raz, dwa, trzy (3 wymachy)

Ziaren pod nogami sobie poszukuje, (naśladowanie dziobania)

Głową w koło kręci, kota wypatruje (patrzy w lewo, prawo z daszkiem z dłoni nad oczmi)

 

3. Zabawy matematyczne wg metody prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej

Utrwalanie stron ciała. Załżenie gumki do włosów na lewą rękę. Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 5 kroków w lewo, itd.

Taniec części ciała:

Rodzic prosi, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.

Kolorowe koraliki

Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.

Klocki w rzędzie lub szeregu

Dziecko układa w rzędzie (lub szeregu) np. klocki, liczy je głośno i mówi, ile ich jest. Dorosły przekłada kilka i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dziecko ponownie przelicza. W następnym ćwiczeniu to dorosły układa klocki, liczy je i oświadcza, ile ich jest.. Dziecko przekłada liczmany i pyta Czy teraz jest tyle samo klocków? Dorosły stwierdza: Tak nadal jest ...klocków. Jeśli chcesz możesz sprawdzić.

Tworzenie różnych sensownych historyjek, zakończonych pytaniem.

Bardzo ważne jest, by zachęcać dzieci do udzielania odpowiedzi na te pytania i zwracać uwagę na budowanie prawidłowej odpowiedzi. Doskonale byłoby, gdybyście Państwo podczas tego typu zabaw wykorzystywali liczmany, obrazki, rysunki lub przedmioty codziennego użytku, tak by wasze dziecko mogło zobrazować sobie to zadanie. Niezbędne mogą być również fasolki, koraliki, kartoniki, figury geometryczne, pchełki, patyczki. Dziecko wspólnie z rodzicem tworzy historyjkę na podstawie podanych i pokazanych cyfr i liczb (0-10), a także znaków matematycznych +,-,=

Przykłady zadań z treścią:

- W torbie są cukierki. Trzeba je sprawiedliwie rozdzielić pomiędzy dorosłymi i dziećmi. Czy masz jakiś pomysł jak to zrobić?

- Przyjadą do nas goście. Nas jest …., a ich 3. Na ile osób trzeba nakryć

stół do obiadu? Ile potrzebujesz talerzy, widelców, łyżek i noży?

- Ola dostała 2 czekolady mleczne i 3 czekolady z orzechami. Ile

czekolad dostała Ola?

- Tata i Tomek pojechali do lasu na grzyby. Tata znalazł 5 grzybów,

Tomek 2 grzyby. Ile grzybów znaleźli?

- Marta kupiła 1 kapustę i 6 ogórków. Ile warzyw kupiła Marta?

4. Film "Jaskółka buduje gnizado" - https://www.youtube.com/watch?v=r2YkWM5JR7s

5. Praca w Kartach Pracy: 44-45 (5-latki).

6. Utrwalanie piosenki "Kle, kle, boćku".

 

 

Czwartek - 01.04.2020r.:

 

 

 

 

 

MARZEC

Tydzień 4

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenia.

Podstawa programowa: I, II, III, IV

 

Środa - 25.03.2020r.:

 

Drogi Rodzicu!

1. Przeczytaj dziecku wiersz „Wiosna” Joanny Myślińskiej

  • zapytaj dziecko „Co zrobiła wiosna w wierszu?”
  • pooglądajcie zdjęcia zwierząt budzących się z zimowego snu, spróbujcie wyklaskać sylaby w ich nazwach (np. niedźwiedź, jeż, borsuk, żaba, pszczoła, mucha, ślimak, biedronka, jaszczurka)
  • pooglądajcie zdjęcia powracających ptaków, np. bocian, skowronek, słowik, kukułka, jaskółka, zapytaj dziecko – dlaczego powracają? Co będą u nas robiły? (np. wracają, gdyż robi się cieplej, łatwiej znajdą pożywienie, będą budować gniazda)
  • pooglądajcie zdjęcia pierwszych wiosennych kwiatów (np. przebiśnieg, pierwiosnek, krokus, sasanka), wyjaśnij dziecku, co oznacza, że wymienione kwiaty są „pod ochroną” np.: nie wolno ich zrywać, deptać, niszczyć i kupować, rośliny te rzadko występują – grozi im wyginięcie, zerwane rośliny szybko więdną, więc szkoda je zrywać)

 2. Pobawcie się w naśladowanie ruchu zwierząt. Można włączyć muzykę – kiedy dziecko słyszy jej dźwięki - tańczy według własnej inwencji twórczej. Kiedy muzyka umilknie - powiedz dziecku, jakie zwierzątko ma naśladować:

  • żabka: dziecko przykuca, ręce trzyma pomiędzy nogami i skacze
  • bocian: chodzi wysoko unosząc kolana
  • mucha: porusza się z dłoniami na ramionach (skrzydełka)
  • jaszczurka: czołga się
  • itd.

3. Wykonajcie pracę w Kartach Pracy: strona 28-33 (5-latki), strona 22-23 (4-latki).

 

Czwartek - 26.03.2020r.:

Drogi Rodzicu!

1. Zaproponuj dziecku ćwiczenia poranne:

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Wiosna maluje świat.
    Dziecko trzyma w obu dłoniach chustę (za jej przeciwległe rogi). Podnosi ręce do góry i zatacza jak największe kręgi: raz w prawą, raz w lewą stronę.
  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Układamy mosty.
    Dziecko układa z szalików/sznurka/skakanki most (prosta linia, ułożona z chust w jednym kolorze). Następ-nie ustawiają się przed nim i przechodzi przez niego, idąc stopa za stopą.
  • Zabawa ruchowa z elementem pełzania – Tunel. Rodzic staje w rozkroku, dziecko przechodzi przez rozłożone nogi rodzica (na czworakach a następnie czołgając się)
  • Ćwiczenie uspokajające – Kwiat rośnie.
    Dziecko zwija i ściska chustę w jednej dłoni. Na sygnał rodzica powoli rozluźnia uścisk – kwiat powoli rośnie. Dziecko ściska chustę raz jedną, raz drugą dłonią (jeśli chusta jest duża, dziecko ściska ją oburącz).
  • Marsz z chustą po obwodzie koła.
    Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Liczy do czterech. Na cztery głośno woła: Hej! i podnosi rękę z chustą do góry.

 2. Obejrzyj z dzieckiem ilustrację pt. „Od ziarenka do fasoli” lub film: https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ
 - pooglądajcie małe nasiona do wysiewania wiosną różnych warzyw i kwiatów, najlepiej, by nasiona różniły się wielkością i kształtem; wysuńcie hipotezę badawczą: jak to jest możliwe, że z takiego nasionka wyrośnie roślina? Czy gdybyśmy wysiali nasiona na dywan w domu, to czy one by wyrosły? Dlaczego nie? Co jest potrzebne do rozwoju rośliny? (woda/ziemia, światło, ciepło)

- wyróżnijcie części rośliny: kwiat, łodyga, korzeń

 3. Zapoznaj dziecko z obrazem graficznym drukowanej litery „Ł i ł”.
 - zapytaj dziecko, jaką głoskę słyszy na początku wyrazu „łodyga”, niech poda także końcową głoskę, a może usłyszy też jakąkolwiek głoskę w środku tego wyrazu, albo poda wszystkie głoski kolejno
 - pokaż dziecku jak wygląda drukowana litera „Ł i ł”, niech poprawi ją palcem po śladzie zachowując odpowiedni kierunek pisania; może samodzielnie napisać palcem literki na dywanie, na meblu, na plecach rodzica, itp.
 - poproś dziecko, aby wymyśliło wyrazy rozpoczynające się na głoskę „ł”

4. Pobawcie się w zabawę „Jestem kwiatem” – dziecko w pozycji kucznej, głowa schowana, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzi kilka kroków i znów wraca do pozycji kucznej.

5. Załóżcie hodowlę fasoli, rzeżuchy lub innej rośliny – niech dziecko samo wymyśli, co jest potrzebne do tego, by wyrosła roślina. Najlepiej przygotować też hodowle według pomysłu dziecka, by sprawdzić hipotezę – np. do jednego z pojemników nic nie dawać, tylko wysypać nasionka, w drugim wysypać nasionka do ziemi, w trzecim na ligninę, jedne hodowle nawadniać, inne nie. Niech dziecko samo prowadzi obserwacje i wyciąga wnioski podczas kolejnych dni prowadzenia eksperymentu. Gdzie już coś wyrosło, a gdzie nic się nie dzieje? Jak to wytłumaczyć?

6. Wykonajcie pracę w Kartach Pracy: strona 34-37 (5-latki), strona 24-25 (4-latki).

 

 

Piątek – 27.03.2020r:

Drogi Rodzicu!

 1. Zapoznaj dziecko z piosenką o wiośnie pt. „Idzie wiosna” (you tube)
 - porozmawiaj na temat treści piosenki – jak wygląda wiosna?
 - spróbuj nauczyć dziecko śpiewać piosenkę

2. Poleć dziecku zatańczyć do utworu wg własnej inwencji twórczej samemu lub z rodzicem/rodzeństwem w parze. Kiedy muzyka zostanie wyłączona, dziecko zastyga w tej pozycji, w której zastała go przerwa. Gdy usłyszy dźwięki muzyki znowu tańczy.

3. Zaproś dziecko do zabawy matematycznej, w której będzie obliczało wynik wg twojej instrukcji – dziecko układa na kartce pisaki, kredki, ziarna, guziki lub inny policzalny materiał wg instrukcji rodzica, np:
a)  w lesie rosną 3 zawilce, a w ogrodzie 3 krokusy – ile kwiatków wyrosło spod zimowej pierzynki?
b) Pani Wiosna trzyma w ręce 3 stokrotki i 4 tulipany – z ilu kwiatów zrobi bukiet?
c) na gałązce usiadło 10 jaskółek, ale 6 odleciało – ile jaskółek spogląda teraz z gałązki?
d) w ogrodzie rosło 7 pięknych tulipanów, ale przyszła Basia i 3 zerwała – ile zostało?
e) Itd.

4. Pobawcie się w zabawę „Berek-bocian”
Dziecko ucieka przed berkiem, przed złapaniem uchroni je przyjęcie pozycji bociana.

5. Rozwiążcie zagadki o wiośnie:

1) Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni. (trawa)
2) Pióra biało-czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę. (bocian)
3) Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)
4) Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka. (osa)
5) Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się on...(biedronka)

6. Daj możliwość dziecku narysowania własnych wyobrażeń na temat wiosny – farbami lub kredkami. Doceń wysiłek, zawieście pracę w ważnym miejscu w domu.

7. Wykonajcie w miarę możliwości pracę w Kartach Pracy: 38-40 (5-latki), strona 27 (4-latki).

 

 Czynności higieniczne i samoobsługowe do ćwiczenia w określonych sytuacjach:

- zwracanie uwagi na dokładne i częste mycie rąk wg wyuczonego w przedszkolu schematu: przed posiłkiem, po skorzystaniu z toalety, po zabawie ze zwierzęciem, po wydmuchiwaniu nosa, itd.

- zwracanie uwagi na zakrywanie buzi ręką lub rękawem podcza kichania

- ćwiczenie nawyku samodzielnego i prawidłowego ubierania się i rozbierania przed i po wyjściu do przydomowego ogródka

- zwracanie uwagi na odpowiedni ubiór dopasowany do zmieniających się warunków atmosferycznych

- wdrażanie do dokładnego wycierania obuwia przed wejściem do domu

 

 

Nasze Przedszkole jest czynne od godz. 7.00 do godz. 17.00. Przedszkole składa się z trzech oddziałów:

Grupa I - JAGÓDKI
Dzieci 3; 4 - letnie

Grupa II - ŻABKI
Dzieci 4;5 - letnie

Grupa III - BIEDRONKI
Dzieci 5; 6 - letnie

Zapraszamy