photo1.png
photo2.png
photo3.png

 

przedszkole czernichow jpg

 SZANOWNI RODZICE !

Podajemy nr konta na który można

dokonać przelewu bankowego

za korzystanie z usług przedszkola:

64 859100070060043004620013

 

DANE DO PRZELEWU

NA RADĘ RODZICÓW:

 Ryszka Beata

 Nr konta:

85 8591 0007 0061 0438 8675 0001

 Tytuł: Imię i nazwisko dziecka, grupa

adres e mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

INTERNETOWE PRZEDSZKOLE

MARZEC

Dzisiejszych odsłon24
Ilość wszystkich odsłon286037

Jagódki - grupa 3-4 latków

Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci!

Oto moja propozycja pracy w naszej grupie na tydzień 25-27.03.2020

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie

Realizacja podstawy programowej:

I/2,I/5,I7,I/8,II/11,III/5,IV/2,IV/5,IV/7,IV/9,IV/12,IV/15,IV/19

 

Środa 25.03.2020r.

  • Przeczytajcie wiersz M. Olechowska „Oznaki wiosny”.

Źródło:

https://docplayer.pl/48365070-Oznaki-wiosny-marta-olechowska.html

  • Porozmawiajcie na temat:

-aktualnej pory roku, o zmianach jakie następują  przyrodzie, oraz o zwiastunach   wiosny.

-W miarę możliwości w ogrodzie możecie wspólnie z dziećmi poszukać oznak wiosny: poobserwujcie krzewy i drzewa - może pojawiły się już pierwsze pączki, czy zaczyna już kiełkować  trawa, pierwsze kwiaty, poobserwujcie ptaki – jak się zachowują, jak śpiewają. Podczas wybierania się na spacer zadbajcie o rozwijanie samodzielności dziecka- niech samo ćwiczy ubieranie kurtki i butów.

  • Pooglądajcie wspólnie książeczki o wiośnie, lub ilustracje. Możecie wpisać w Google hasło „wiosna” lub „wiosenne kwiaty” i spróbować omówić te ilustracje z dziećmi. Niech dzieci na podstawie ilustracji spróbują wam opowiedzieć, z czym im się kojarzy wiosna. Czy pamiętają, jak nazywają się inne pory roku? Jak zmienia się przyroda w poszczególnych porach roku? Spróbujcie krótko je opisać.
  • Spróbujcie nazwać kolory jakie występują w ilustracjach przedstawiających wiosnę. Następnie wyszukajcie w najbliższym otoczeniu jak najwięcej przedmiotów w tych kolorach, np. zielony jak młode listki, żółty jak słoneczko, forsycje, biały jak kwitnące drzewa, fioletowy jak krokus, różowy jak magnolie, itd.
  • Pobawcie się w sylaby! Niech dziecko dzieli wyrazy związane z wiosną na sylaby. Następnie zamieńcie się rolami- rodzic dzieli wyrazy na sylaby, a dziecko mówi jaki to wyraz.
  • Zabawa „pogoda”. Przygotuj jakąś chusteczkę, lub koc, największą jaką posiadasz w domu.  Wraz z dzieckiem (możesz zaprosić rodzeństwo do zabawy) trzymaj chusteczkę i na Twoje hasło

– mały wiatr – lekko potrząsajcie chustą,

– duży wiatr – mocno potrząsajcie chustą,

– pada deszcz – unoście chustę bardzo wysoko, puszczajcie i niech dziecko wbiega pod nią, jak pod parasol.

 

Czwartek 26.03.2020r.

Zastanówcie się wspólnie :

-jaki jest melodia tej piosenki (wesoła czy smutna)

-jaki jest rytm tej piosenki (szybki czy powolny?)

-jak nazwana jest wiosna w piosence?(piękna, radosna)

Pobawcie się razem przy tej piosence, np. na gdy padnie słowo wiosna w piosence unoście razem ręce do góry.

  • Wykonajcie grzechotkę z plastikowych butelki i nasion. Dzieci wsypują nasiona do butelek, które zakręcają. Potrząsają butelkami z ziarnami i słuchają, jakie dźwięki wydają powstałe grzechotki. Następnie niech grają do piosenki „wiosna, wiosna”
  • Ćwiczenie małej motoryki – lepienie bazi z plasteliny. Dzieci lepią z plasteliny wałeczki, które będą gałązkami. Następnie toczą małe, białe lub szare, kuleczki, które przylepiają do gałązek z plasteliny.
  • Wypełnijcie kolorowanki z wiosennymi kwiatami- dbajcie o dobór wiosennych kolorów. Dzieci 4-letnie, które posiadają karty pracy „Ada i Olek” niech uzupełnią ćwiczenia część 2. Od strony 20-24.
  • Wybierzcie się na spacer wokół własnego domu, i zabawcie się w wiosenne ptaszki- wyciągamy ręce i biegamy na palcach.

 

Piątek 27.03.2020

  • Spróbujcie pobawić się przed lusterkiem waszymi językami i ustami. Dzieci są przyzwyczajone do tej formy zabawy i bardzo ją lubią. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język, wargi i żuchwę.

Słoneczko uśmiecha – Robimy wraz z dziećmi szeroki uśmiech przed lustrem. Kto potrafi jak się uśmiechać? Zróbcie w domu konkurs na najlepszy uśmiech w Waszym domu.

Spacerek – otwieramy szeroko usta, język wychodzi na spacer i unosi się do góry, w stronę nosa. Nagle zaczął padać deszcz – język chowa się za górnymi zębami w jamie ustnej.

Tęcza – po deszczu pojawia się tęcza – dzieci rysują jej kształt, przesuwając czubek języka po górnej wardze od jednego kącika ust do drugiego.

Wiatr – dzieci wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami ułożonymi w dziobek, starając się, aby policzki nie wypełniały się powietrzem.

Kropelki – jak kropelki wody spadają z góry na dół, tak czubek języka porusza się od górnych do dolnych zębów: najpierw powoli i bardzo dokładnie, a potem coraz szybciej.

  • Zabawa „Poszukiwania zielonej wiosny”- spróbujcie przeszukać swój dom i znaleźć w nim wszystkie zielone rzeczy. Czy jest ich dużo? Może spróbujecie je policzyć?
  • Ćwiczenia dużej motoryki i małej motoryki – Marcowa pogoda.

Dziecko rysuje w powietrzu duże chmury: najpierw prawą ręką, potem lewą ręką i obiema rękami. Następnie unosi ręce wysoko nad głową i palcami naśladuje padający deszcz, poruszając rękami z góry na dół. Kuca, uderzając palcami w podłogę: najpierw powoli, a potem coraz szybciej i mocniej – naśladuje ulewę.

  • Zabawy matematyczne  z grochem i fasolą: omówcie różnice w ich wyglądzie, wielkość, kolor, kształt. Weźcie dwa różne kubeczki, powiedzcie dziecku ile fasolek ma wrzucić do danego kubeczka a ile grochu do drugiego. Później wysypcie wszystko i sprawdźcie razem czego jest więcej, a czego mnie. Narysujcie na małych karteczkach tyle kropek, ile jest nasion w kubeczku.
  • Zabawa w rytmy: ułóżcie prosty rytm z fasoli i grochu np. fasola-groch-fasola-groch, fasola-fasola-groch, niech dziecko próbuje go kontynuować.
  • Załóżcie wiosenną hodowlę.

Możecie zasadzić jakiekolwiek nasionka, które macie w domu. Przygotujcie trochę ziemi, nasiona, pojemnik i wodę.

Ważne, aby wspólnie przypomnieć sobie, co jest potrzebne roślinie do wzrastania (powietrze, woda, ziemia, odpowiednia temperatura).

  • Piątki w przedszkolu to zawsze czas na gimnastykę.

-Ułóżcie ze skakanki lub zwiniętego koca linię. To zaczarowana rzeka, którą trzeba przeskakiwać z jednej strony na drugą.

- Ćwiczymy rzut do celu. Ułóżcie za linią jakąś miseczkę i spróbujcie rzucić do niej jakimiś drobnymi elementami, wiele jest zawsze przy tym radościJ

-Włączcie jakąś wesołą muzykę i skakajcie na jednej nodze najdłużej jak potraficie, a następnie na drugiej.

-Zabawa „1-2-3 słoneczko patrzy” . Zabawa polega na tym, że tańczycie dowolnie przy wesołej muzyce(może być to poznana piosenka „wiosna, wiosenka”, następnie rodzic zatrzymuje muzykę i mówi „słoneczko patrzy”, a dziecko nie rusza się do momentu, aż znowu usłyszy muzykę.

 

Serdecznie zapraszam też na stronę na facebooku „Misiowa mama”, której autorką jest pani Aneta Konfedał, autorka projektu który przez cały rok realizowaliśmy w naszym przedszkolu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

https://www.facebook.com/anetakone/

Znajdą tam Państwo mnóstwo innych ciekawych propozycji do realizacji w domu, a także szereg różnych filmików dla dzieci( np. z powitania pani wiosny)

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu przez e-mail, który utworzyłam na potrzeby naszej grupy:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Życzę miłej zabawy i pogody ducha

Serdecznie pozdrawiam

Wychowawczyni Anna Chodacka

Nasze Przedszkole jest czynne od godz. 7.00 do godz. 17.00. Przedszkole składa się z trzech oddziałów:

Grupa I - JAGÓDKI
Dzieci 3; 4 - letnie

Grupa II - ŻABKI
Dzieci 4;5 - letnie

Grupa III - BIEDRONKI
Dzieci 5; 6 - letnie

Zapraszamy